Waarom gepersonaliseerde bedrijfskleding een must is

bedrijfskleding must

Bedrijfskleding, enkel voor horeca of voor beroepen met uniform? Fout! Elke onderneming heeft voordelen aan het ontwerpen van eigen bedrijfskledij. Het creëert een geloofwaardig imago en stimuleert de interne teamsfeer. Als je aan de buitenwereld wilt tonen dat je er staat als onderneming en het vertrouwen van klanten en potentiële klanten in je merk wilt verhogen doe je dat best op een visuele manier: je eigen merkkleding, volledig op maat van jouw team en branding. 

Een sterker teamgevoel

Het succes van je onderneming is sterk afhankelijk van de kracht van je team. Hoe sterk je team is? Dat is dan weer afhankelijk van een heleboel factoren. De aanwervingsprocedure, interne opleidingen en evaluatiemomenten zijn bijvoorbeeld erg belangrijk. Naast die skill-gerelateerde factoren speelt cultuur ook een enorme rol. Gelukkige werknemers zijn gemotiveerde werknemers. Uit een Amerikaans onderzoek van Ariely blijkt dat motivatie zeker niet alleen om geld draait. Integendeel: als je twee groepen beloont met enerzijds geld en anderzijds complimenten, blijkt dat de groep met complimenten beter presteerde gedurende een langere periode. 

 

Werknemers die niet gemotiveerd zijn zorgen automatisch voor een hoger verloop, verminderde prestaties, een lagere omzet en een daling in klantvriendelijkheid. Dat kan je imago schaden. Je hebt er als zaakvoerder dus alle baat bij om je werknemers blij te houden en de teamsfeer te bevorderen. Als je je betrokken voelt bij een groep met een gemeenschappelijk doel ben je direct meer geëngageerd om dat doel te behalen. Teamkledij of bedrijfskleding betekent daarbij een duwtje in de rug.

 

Door je teamleden merkkleding te laten dragen maken ze zich de bedrijfswaarden en cultuur eigen. Ze stappen zo bovendien echt in de rol van vertegenwoordiger van je bedrijf als ze aan het werk zijn (en daarbuiten) en voelen zich daardoor lid van een groep. Exact wat jij wilt bereiken!

Een waardevolle vertrouwensband

En zo’n team dat met trots een gepersonaliseerde bedrijfshoodie draagt, dat straalt vertrouwen uit. Ook al is het maar onbewust, wanneer je klanten zien dat je als medewerker trots bent op je bedrijf schept dat ook bij hen een aangenaam gevoel. Betrokken werknemers doen hun best voor het bedrijf waarvoor ze werken en dus ook voor jou als klant. Het geeft een extra bevestiging aan klanten dat je je belofte zal nakomen.

Een veilig gevoel

Dat heeft uiteraard ook gevolgen voor het gevoel dat klanten hebben bij je onderneming. Dat is vooral belangrijk als je personeel bij mensen thuis moet komen voor de levering van een product of de uitvoering van een dienst. Dan is de behoefte aan geloofwaardigheid nog belangrijker. Je klanten laten namelijk zomaar een vreemde binnen in hun huis. Als bedrijf is het jouw taak om ervoor te zorgen dat je klanten zich daar goed bij voelen. Het dragen van bedrijfskledij toont dat je een betrouwbaar brand bent en dat je je werk serieus neemt. 

 

Als elk lid van je team je merkkleding met trots draagt creëer je bovendien een samenhangende en herkenbare uitstraling. Ook dat stelt je klanten gerust: het maakt niet uit met wie ze spreken of welke persoon ze over de vloer krijgen. Elk teamlid vertegenwoordigt je bedrijf en de waarden erachter. Het kan dus niet anders dan een geweldige service bieden! 

Een optimaal promotiemiddel

In sommige gevallen is het zelfs perfect mogelijk om je bedrijfskleding ook te verdelen naar je klanten. Dat is vooral zo wanneer je weet dat je klanten echte fans zijn van je merk. Heb je een goede relatie met je klanten en heb je het gevoel dat ze maar al te graag als ambassadeur van jouw onderneming door het leven gaan? Dan is het erg leuk om gepersonaliseerde kledij als cadeau te geven bij bepaalde gelegenheden. Het beste voorbeeld? Hard Rock Cafe. Naast hun heerlijke burgers laten ze je ook genieten van eigen merchandise. En die is populair. Zo populair zelfs dat ze hun eigen webshop hebben. 

TIP! Het is duidelijk: de beste manier om je merk op te bouwen is om het met trots te dragen. Ontdek hoe wij jouw bedrijf de awareness boost geven die het verdient.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Meest recente posts