3 tips om brand awareness en employer branding te behouden na de pandemie

Het is vanzelfsprekend dat de wereldwijde pandemie van het coronavirus zeker schade heeft berokkend aan de omzet van vele bedrijven. Onzekerheid primeerde voor sommige sectoren, terwijl er langs alle kanten ook heel wat nieuwe mogelijkheden ontstonden. Onze wereld is in een sneltempo gedigitaliseerd. Bovendien zochten heel wat mensen naar efficiënte oplossingen en nieuwe, creatieve manieren om op te vallen. Ondernemers probeerden hun zichtbaarheid en bekendheid te behouden en moeten dat vooral blijven doen! Hoe? Dat lees je hier.

Omarm de digitalisering

Weet je nog, die tijd dat je letterlijk opgesloten zat in je huis? Geen shop-momentjes, geen terrasjes en zelfs geen buitenactiviteiten. De wereld stond op z’n kop! Dat zorgde voor een enorme boost in online activiteit. Ons voornaamste vermaak? Online shoppen en digitale dates. Die trend is blijven hangen en niet meer weg te denken in onze nieuwe levensstijl. Als jij nog geen digitale strategie hebt is het nu tijd om hiermee te starten. 

Het helpt je om je klanten online te ontmoeten en creëert de nodige brand awareness. Dat was zo toen winkels gesloten waren, maar blijft stand houden. Ze geven je algemene bekendheid een boost en ondersteunen je bedrijfsdoelstellingen ten volle. Door online aanwezig te zijn bereik je een breder publiek. Je bent altijd beschikbaar (of je website is dat tenminste), en het helpt je zo om in contact te blijven met je ideale doelgroep. Zo leer je hen nog wat beter kennen!

Blijf communiceren met je klanten

Toen bijna de hele wereld thuis in zak en as zat was het natuurlijk cruciaal om in contact te blijven met je klanten. Ook nu is dat nog steeds een belangrijk aandachtspunt. Jouw bedrijf en zijn processen zijn veranderd maar dat geldt ook voor je klanten. Ze gaan op een andere manier op zoek naar producten en diensten die bij hen passen. Persoonlijkheid is daarbij belangrijker dan ooit. 

Heb je er al aan gedacht om je klanten te tonen dat je er voor hen bent, sterker dan ooit? Bedank je klanten voor hun vertrouwen. Dat versterkt je relatie en loyaliteit aan je merk. Doe het met een gepersonaliseerd cadeautje. Hippe sokken vallen bijvoorbeeld bij iedereen in de smaak!

Steun je medewerkers

Niet alleen je klanten zijn belangrijke speler in je verhaal. Ook je werknemers zijn dat. En misschien zelfs nog meer dan je klanten. Ze hebben het zwaar te verduren gehad. Misschien omdat ze enorm vaak, lang en hard hebben moeten werken. Of net omdat ze een hele periode niet hebben mogen werken. Dat kan heel wat negatieve gevolgen hebben: oververmoeidheid, verlies van motivatie, vervreemding van het team en de bedrijfscultuur … 

Een van de meest efficiënte manieren om direct een boost te geven aan je medewerkers is het creëren van gepersonaliseerde kleding. Merchandise voor je personeel met een eigen look en feel. Je kan bijvoorbeeld een gepersonaliseerde trui laten maken met het logo van je bedrijf op of net een hele branding uitwerken voor een toffe kledinglijn. De perfecte manier om je medewerkers terug welkom te heten op de werkvloer! 

Bovendien is dit nog eens een extra mogelijkheid om je merk aan de buitenwereld te tonen. Zelfs wanneer je winkel of kantoor gesloten is krijgt je bedrijf de nodige exposure. Ook in niet-professionele context. Dat toont de omgeving dat je als onderneming niet alleen bezig bent met winsten of succes, maar dat je ook geeft om je personeel. 

TIP! Heb jij al merchandise voor jouw personeel? Ontdek alle mogelijkheden! In ons aanbod vind je T-shirts, polo’s, sweaters en hoodies maar ook een heleboel leuke accessoires. Wat dacht je van gepersonaliseerde sokken? Ook voor petten, handschoenen en mutsen bestaan er heel wat opties.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Meest recente posts